tisdag 2 november 2010

ilandsproblem bigtajm!

Jag tog tag i min framtid igår och mejlade rundor lite och ställde frågor osv för att se om det hjälper inför mitt val av liv jag kommer att ha när jag kommer hem.. Jag har pratat läääääääänge om Hotellbranchen..Att jag kan tänka mig att jobba som receptionist till en början för ev senare avancemang..Då har jag kollat en KY utbildning på Turistakademin i Söderköping som ser ganska bra ut.. MEN den är väldigt enkelriktad..Man blir receptionist, Thats it lixom. Sen har jag kollat på campuset i Helsingborg och det är Service Management(som går över lunds universitet) MEN jag mejlade för att höra vidare och hon svarade mig idag och menade på att det var nog inte rätt för mig, med mina önskemål, då det är väldigt inriktiad på olika ledarbefattningar inom den branchen, och att man inte läser dom olika grejor som arbetsgivare söker efter när man läser jobbannonserna..Så jag har kollat vidare och för att klydda till allt ännu mer så hitta jag(jag har kollat på den innan ,men inte pratat om det så mycket.) Håll i er, Fastighetsmäklare som verkar intressant..och det positiva med det är bättre lön, bättre arbetstider. Det som är ganska eller väldigt bra är att de kurser jag tänkt läsa när jag kommer hem, ger mig behörighet till alla dom här utbildningar, så jag behöver inte bestämma mig nu nu nu utan kan suga på denna karamellen ett tag.. Men hela dagen har jag kännt mig så frustrerad för det som varit så glasklart ett bra tag nu har immat igen lite för mig..

Inte nog med det.. Hade en liten bråkig unge i morse.
G: Camilla, Jag hittar inte mina skor...(sittandes på sängen)
C: Var hade du dom sist?
G: Vet inte, i tv rummet tror jag..
C: Ja, mem gå och kolla där då, för hur gärna du än vill så kommer dom troligtvis inte springades till dig.
G: Ja, men jag har redan kollat där, dom är inte där..
C: I lekrummet då?
G: Nä
10 minuter senare kom jag upp igen och där sitter han fortfarande.
C: Men G, skynda dig, Vad väntar du på?????
G:(stirrandes ut igenom rummet) Mina skor.


I morgon är jag ledig och då ska jag minsann tröstshoppa ;)

2 kommentarer:

  1. Fastighetsmäklare har jag också funderat på många gånger men det här med boendekalkyler och skit vet i gudarna....Men att visa hus mm lockar
    :-)
    Vet du hur det är med jobb för fastighetsmäklare eller det är mycket starta eget?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker oxa det verkar liiide intressant. Det anda som jag hitta med framtid inom jobb ar 40 talisterna som kommer ga i pension ar ganska manga.. Sa det ar nog verkligen den ratta tiden till att plugga nu eller inom ett par ar i alla fall

    SvaraRadera