onsdag 17 november 2010

Jo var var jag..rum 1408

Dagen efter, gick vi upp väldans tidigt..Runt 7tiden, det var bara att ta på dom långa benen och promenera ut i storstan..MEN först frulle på starbucks. Sen gick vi över Kapitulium, ner över den långa gångstigen bort till Washington-monumentet för att gå bako,m det lite åt höger för att kolla in Obamas 423:a med kokvrå--Japp alldeles riktigt, Vita huset.. Ganska litet faktiskt men det kändes ända ganska mäktigt.. Ni vet när det suger till i magen WOW jag är verkligen här... Och jag trodde inte jag kunde bli mer imponerad nmen jo då, Vi gick över till Lincolnmonumentet och det var mäktigt..(kommer bilder på det) Det var även där som Martin Luther King myntade sitt kända "I have a dream" Sen såg vi även vietnam och korea monumenten samt monumentet över andra världskriget efter det gick vi över till Förintelsemuseet, som jag tycker för övrigt är väldigt intressant MEN det är ju så hemskt och det hemska i detta var att föräldrar hade med sina barn och dom bilder och filmer som var uppe på väggarna var ju icke nådiga om man så sääääär. Sen blev det en tur bort till National American History museet(tror jag) haha där dom spelade in "En natt på museet" OM jag höll koll på T-rexen.. haha släppte inte den med blicken. Efter all vandrande den dagen i varma skor i ett varmt DC var det skönt att komma hem till hotellet men det är ju ingen underdrift när jag säger att fotsvetten låg som en grön dimma vid fotändan av sängen HAHA Grooooose=)

Dagen efter vandrande vid till bussen och släppte av Anna som åkte hem några timmar tidigare. Sen gick jag och Mel runt lite och kolla på Fordsteatern, (där Lincoln) bev mördad. kolla FBI huset och lite annat innan vi begav oss mot vår buss som tog oss tillbaka till Doylestown så småningom utan och ha blivit besegrade av rum 1408=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar