söndag 20 juni 2010

Jag andas amerikansk luft=)

Jag utanför Holiday Inn i Stamford CT
där vi hade vår orientation
Första inlägget som jag skriver=) jag skulle skrivit innan men jag drabbades av en hemsk hemlängtan varje gång jag startade upp datorn. Men idag gick jag och pratade med min värdmamma som förstod mig samt att jag ringde hem..Det hjälpte mycket...visst det har varit en del tårar idag men det känns mycket bättre..låter skumt va?? äh ni fattar nog=) Till och med pappa har skaffat Facebook haha det är uuurgulligt men som han sa..Så fort du är hemma igen Camilla så går jag ur..vi får väl se helt enkelt=)

Hade en helt fantasktisk orientation med Judy och Vicki som kursledare och träffa många nya människor bland annat E från Nya Zeeland och C från Brasilien vi bodde i samma rum. Dom delade upp det så att dom som bor i samma område så dom bor inte så långt i från mig. I morrn ska jag ta körlektion vilket jag behöver känner jag..Här är skyltar som jag inte är riktigt van vid och jag fattar inte hur man hittar här runtom..Jag tror jg har greppat hur man kör in till Doylestown men det finns typ 500 olika sätt..jag lär mig nog=) Jag har kommit åt någon knapp som gör att datorn överskriver det jag skrivit innan..alltså om jag ska slänga in ett A i ett ord så skriver den över fattar ni..HJÄLP MIG SNÄLLA för jag blir knäpp=) skulle även lägga in lite bilder men min dator har tydligen tagit semester=) så jag klyddar med det senare får nöja er med en bild på mig sålänge

4 kommentarer:

  1. Såå fin bild gumman. Du ser ut att vara på rätt plats, rätt tid.
    Hemlängtan får du..och det kommer du få igen. Men som sagt...vi e närmare än du tror och vi är alla här och väntar på dig.
    Detta äventyr kommer betyda mkt för dig i framtiden. SÅ Njut!
    Saknar dig. Ses fortare än du tror :) Puss puss!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du inte berättar för någon där nere hur bra du är att krocka bilar!! =) Hahaha! Men det kommer säkert att gå bra att köra där nere! Vi va ju as grymma att köra igenom 1/4 av "stora" europa så "lilla" Amerika klarar du som en fisk i toastolen!! Hahaha!!
    Och ett tips, så fort du får hemlängtan tänk på nåt som tex hade du inte åkt iväg hade du en dag som denna beställt varor, Sänkt pommes, wastat burgare och räknat kassan och det längtar du väl inte tillbaka till!! Hahahaaa!! Massa "ha inte hemlängtan" kramar från mig!! Szandra

    SvaraRadera
  3. Hej gumman! Vad skönt att din hemlängtan börjat försvinna, däremot börjar min längtan efter Cammi komma nu när jag snart flytta ner till Skåne..men som de andra skriver går ju tiden fortare än man tror=) Och om inte sandras tips mot hemlängtan hjälper så kan du ju alltid tänka på det härliga svenska vädret=) Puss och kram från mig (Camilla) och Tova

    SvaraRadera
  4. Jag vet hur de känns.. att sakna när man öppnar datorn. har inte orkat läsa din blogg förrän idag.(psykiskt orkat) å den där jävla radion spelar visst en speciell låt typ hela tiden "leaving on monday morning" men jag tänker på dig varje gång å de blir med ett leende desto fler gånger jag hör den. :) Hoppas du har super kul gumman! kramar i massor Tess.D

    SvaraRadera