måndag 23 augusti 2010

Jag såg en kändis i NYC!!!!!!!!!!!

Fråga mig inte vem det var bara..Det var utanför ett hotell, där var en massa folk med kameror en stor svart SUV och fullt med säkerhetsvakter..Det var allt jag såg=)
Vi åkte upp till NYC i fredagsmorse, en lagom bilfärd på 2 timmar. Vi dumpade grejorna i lägenheten på upper east side (WOW)  för att bege oss på lunch på restaurangen Serendipity..Finns även en film med samma namn, Svensk titel är Låt ödet bestämma(eller nåt sånt) och dom spelade in nån scen på den restaurangen.. En väldigt sött ställe men väldans dyrt=) lunch för 6 pers nästintill 200 dollar (med dessert)

Efter det bar det av till Central Park Zoo och lite strosande i Central Park så gav oss hemåt mot lägenheten för att byta om och bege oss ut igen på en Italiensk restaurang med en av barnens fastrar och deras kusin. Kvällen blev minsann tidigt avslutad då jag var bamsetrött och slockna med E i sängen vid halv 10. Vi skulle egentligen bege oss hemåt dagen efter MEN barnen och jag hahaahaha ville stanna så på lördagen åt vi frukost från en Bagelshop som vi avnjöt på Lägenhetsterrassen(LÖÖÖÖÖVE!!) sen gav vi oss ut på stan.. Bort till familjens nya lägenhetsbyggnad i NYC (Dom har 4st) men denna byggnaden är den första och ända byggnad som är totalt rökfri i hela NYC vilket blev ganska uppmärksammat i media. Vilket innebär att när du skriver på hyreskontraktet så skriver du också på att du inte kommer röka i lägenheten. Jag hade lätt kunnat bo där--eller ja lätt och lätt..Behöver 2500 dollar för en 1:a i månaden men gud så fina dom var=)

Efter rundvandringen begav vi oss till Met (Metropolitan museum of Art) SÅÅÅÅ stort.. Måste dit igen för vi han inte se allt..inte ens en bråkdel..Barnens önskemål på museumet som riddarrustningar och templet kom först..Men det var väldigt ball det oxå..och givetvis så hade jag glömt kameran i lägenheten den dagen=)

Jag tog lite bilder men jag lägger in dom i kväll för jag börjar snart jobba och bilderna tar en jäkla tid.
Har blivit lite, eller ja ganska dålig på att blogga, har hamnat i en liten svacka men jag lovar att jag ska jobba på det=)

4 kommentarer:

  1. Jag är inte avundsjuk. Absolut inte. Nopp!

    SvaraRadera
  2. Japp 4 hus fulla med lagenheter..

    SvaraRadera
  3. Detta skall göras i USA:
    Blogga oftare;)


    ( skulle bara påminna dig :))

    Hahaha! Sz

    SvaraRadera