tisdag 14 september 2010

3 månader

sen jag satte min fot i USA..Tiden går oerhört snabbt kan jag säga..Jag fattar inte var tiden tar vägen..Om jag ska skylla lite mer på min frånvaro från bloggandet så känns det som om "jaja men jag behöver inte blogga idag för det var bara nån dag sen jag gjorde det" och sen ser jag att det var en hel vecka sen...=) Även om jag ibland klagar för er därhemma om vissa grejer så är jag otroligt tacksam för att vara här, för att jag tog denna möjlighten att göra något annat. Och det tog inte många dagar sen jag kom hit innan jag hade bestämmt mig för vad jag ska göra när jag kommer hem. En del av mig längtar tills jag kommer hem och ska förverkliga mina mål..En del av mig vill bara stanna här..Det är en av mina stora nackdelar.. det är att jag har problem med att stanna i nuet utan jag flyter gärna omkring och dagdrömmer lite..Men jag ska skärpa mig..Det är absolut inget fel att dagdrömma men jag vill uppleva och uppskatta det jag har nu..så nu har jag flummat färdigt=)

Nya rutiner för mig här nu i och med skolan har börjat..Jag rullar ur sängen halv 7 på morgonen och jobbar från 6.45 till 8 ungefär, sen har jag hela dagen för mig själv tills dess att barnen kommer hem med skolbussen eller jag hämtar upp dom från skolan och skjutsar dom till diverse aktiviteter vilket brukar vara runt 3-4 tiden men sen även vissa dagar som idag börjar jag jobba halv 5 och jobbar till runt 8 tiden, ibland 9 så dagarna rullar på vilket jag antar är att tiden går oerhört fort, hur går tiden för er där hemma?? Sen försöker jag även träffa de andra men nu när det är skolår så blir det lite svårare att pressa in i schemat. Men på lördag har vi lyckats pressa in en resa till NYC =)=)=) inget speciellt vi ska göra där mer än att chilla och umgås, ser fram emot detta..Sen ska jag börja sortera ut mina bilder och framkalla så jag kan börja med min scrapbooking, för det tar säkert tid om jag känner mig rätt..

Hörs snart igen

Livet leker just nu=)


3 kommentarer:

  1. Jadu vännen...du har det bra och du kommer vara en erfarenhet rikare när du kommer hem. Du är saknad.
    Ha så kul i New York och skänk en tanke till mig om du går in i en VS-affär. ;) haha.
    Puss på dej!

    SvaraRadera
  2. Du har tur som är borta idag och hela denna vecka för den delen. ska bara regna så det är full på klädnad av regntäcke till hundar, regnkläder till mig själv, jacka på myra och sedan regnskydd över vagnen. aja efter ett tag är vi ute iallafall:) Ha de toppen fint o njut av tiden du har JUST NU!!:)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket tjejer!!!!! Ida: tänk om att när du väl kommer ut med regnkläder och överdrag, täcke av alla dess slag så börjar solen skina..Hade inte det varit typiskt?? =)

    SvaraRadera