tisdag 7 september 2010

Ft Lauderdale

så där..tillbaka från semestern i Florida som kickade ass!!!! Det hela började ju kanon med att vi missade vårt flyg med ynka 10 min då det tydligen var vägarbete..Nu kan man ju tycka att smarta och rutinerade människor hade kollat upp sånt här innan..men som sagt bara smarta och rutinerade människor.. Vi förlorade ändå inte så mycket av vår hotelltid då vi kom 2 timmar efter incheckningstiden så det var chill. När vi kom fram var drog vi ner till havet som var tvärs över gatan för en snabbtitt och efter det hamna vi i hotellpoolen och baren som var precis bredvid...sååå perfekt kändes riktigt lyxigt att ligga i en av solstolarna under palmerna med en pina colada..låter klyschigt jag vet..men låt mej se om jag bryr mig....nope;) När baren stängde kl 22(!!!!!) drog vid till 7 eleven och köpte öl och billigt vin och återvände till poolen

Dagen efter vakna jag av att min tillfälliga sambo hade sprungit över till 7 eleven och köpt frukost som vi satt och njöt av på vår balkong.. Enligt väderprognosen skulle det bli åskstormar...som skulle vara typ en "efterstorm" av Earl MEN solen lyste, vi jublade, semesterns sista dag var räddad. Vi drog på oss kläderna och tog bussen till Boardwalken. Köpte en dööösnygg vit halterneckklänning som hade kostat 35 dollar men den var i sönder(en liten bagatell) det var den sista, i min storlek och allt så jag bestämmde mig för att köpa den..just ment to be lixom(hon sänkte priset till 24 dollar) Eftermiddagen tillbringade vi vid poolen samt 1 timme på stranden..My gosh vad jag fick färg..och åter igen helt fel nyans givetvis..Gud,,helt ärligt vi talar inte samma språk du och jag..jag önskade brun...inte röd..SKÄRPNING!

På kvällen drog vi downtown med 2 tjejer från Schweiz som vi sprang på tidigare under kvällen..Vi blev lite besvikna på utelivet som faktiskt var ganska lame, men tillslut hamna vi på Whiskey Tango som visade sig hade ett liveband som spela rockklassiker..hell yeah kvällen var räddad. En kille kom fram och bjöd över oss till sitt bord där han var med sina polare som glatt bjöd oss på öl. En av hans kompisar var från Sverige, YES tänkte jag äntligen få prata lite svenska här men den killen var drygare än Yes diskmedel så jag bestämde mig för att engelska duger precis lika bra så jag prata med dom andra. WT stängde kl 2 så tillbaka till hotellet för att packa ihop våra grejor för att dra till flygis som tog oss tillbaka till Philly 6 i morse. Var hemma vid lunchtid idag. Efter att ha varit uppe över 24 timmar och med en gnutta alkohol i mitt blodomlopp så har jag sovit 5 timmar i eftermiddags sen var det dags att sticka till Starbucks för att ta farväl av Bekka. Kändes sorgligt men vi alla bestämmde oss för att inte göra en stor grej av det så inga tårar här inte..Vi bestämmde oss för att inte ta farväl utan ett "vi ses igen" vilket jag absolut hoppas att vi gör för det är en bunke balla brudar jag lärt känna..




Jag orkar inte lägga upp bilder från Ft Lauderdale idag för det tar for everrrrr utan det ska jag försöka göra i morgon innan jag börjar jobba. Utan det blir lite bilder på min bitch från Australien, Bekka. Love u <3
Fr V: Bekka,  Emily, Jag och Melanie
på en Phillysmatch i början av
mitt år här
Aussiegirl
Bekka loves the kamera and the kamera loves Beks
Första mötet..det sa typ klick med en gång!

1 kommentar:

  1. Ni bodde alltså precis bredvid stranden och ändå valde ni poolen? Lite överklass stuk och inte få sand mellan tårna eller:P

    SvaraRadera