onsdag 22 september 2010

Tillbaka i skolbänken

Efter 5 år så var man tillbaka i skolbänken(om man inte räknar dom 10 veckorna i mitt kök för snart 1 år sen av samhällskunskap) Hade första lektionen i måndags men ni vet första skoldagen är alltid lite "lat" mest introduktion och så..Dom som undrar, men va då skulle inte hon passa barn?? Jo det är huvudsaken till att jag är här men eftersom jag åker på ett J1-Visum som är ett studentvisum , vilket är det enda lagliga sättet för en Aupair att vistas i detta omständiga land så måste jag ha 6 credits vilket motsvarar ungefär 72 timmars studier. Nu ska jag läsa denna kursen fram till mitten på december 2 dagar i veckan och sen till våren ska jag ta en helgkurs formodligen uppe på Long Island sen har jag mina timmar. Detta är en bra förberedelse inför när jag kommer hem då jag ska börja plugga igen=) ser fram emot det..(nu i alla fall) haha fråga mig igen om ett år=) Någon som aldrig slutar imponera på mig är mitt äldsta värdbarn. Hon dansar balett 5-6 gånger i veckan ca 3 timmar varje gång, spelar landhockey 1 gång i veckan, plus att dom har tennis 1 gång i veckan,sen skolan och läxor på det och hon är en straight A student, vilket innebär MVG i allt. När jag tänker tillbaka på hur jag hade det.. Ridlektion på stensäter 1 TIMME i veckan och sen skolan..ja... en sån skillnad det kan va på folk..det var det jag ville få fram lixom=)

I morse var jag på skolan dom hade petday idag så alla tog med sig sina husdjur så vår 8 månaders valp fick hänga med till skolan..Vi snackar speedad puppy..Så spännande att se alla, när hon och jag körde hem en timme senare låg hon helt död i bilen, hon var heeeeeelt slutkörd. Jag tänkte lägga in lite bilder men har dom i kameran så jag får göra det i kväll så det blir att ge sig till tåls mina vänner..Orkar inte göra det nu och har dåligt med tid för jag måste polera upp äpplet som jag ska ha med till magistern=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar