tisdag 20 juli 2010

Din önskan är min lag ;)

Japp rycktet stämmer,,
Kameran lägger faktiskt på något
kilo.
Då var det dags igen. Har varit på minisemester i Mantoloking,New Jersey hos mina värdbarns kusiner i deras strandhus.. Det har varit helt underbart lite miljöombyte även om man tycker det är skönt att komma hem igen till vanliga rutiner..Borta bra men hemma bäst....Jag är ju bara borta..=) Detta får väl räknas som hemma detta året. Vad har jag gjort de här dagarna då?? Jo eftersom ni alldeles säkert spricker av nyfikenhet(som om lixom) så har det varit en massa bad och solande(läs: andra gradens brännskada=) En massa Club Subs (yum) och en massa barn (YEAH)  Vi åkte upp i Torsdags morse slängde av grejorna och drog ner till stranden hela eftermiddagen. Fredagen såg väl likadan ut men inte jag....haha Jag var så röd från topp till tå att jag stanna inne i huset. Till och med när jag skulle släppa ut hundarna stog jag lixom helt inne i huset och använde mina långa ben för att lixom shasa ut dom..Do you get the picture?? Lördagskvällen tillbringa jag med barnen framför tv:n Sen på Söndag var jag hyffsad i huden så jag drog upp till stranden innan vi skulle pysa hemåt.. Var där i 2 timmar när några barn börja skrika om en haj. Faktum är att dom hade utfärdat en hajvarning men mycket mer norrut och de lokala invånarna sa att kusten var klar(HAHAHA!! ganska stolt över den) Men jodå dom började skrika och jag började kallsvettas när jag ser 2 av mina barn i vattnet..inte långt ut men jag hörde introt till hajenfilmerna om och om i huvudet..Halvt falskt alarm..Hajen var död..och var hade jag kameran..I HUSET... det var bara en liten bebis om det nu är till någon klen tröst...
Jag har 3 absoluta ilandsproblem som jag skulle vilja dela med mig av så att inte fler gör samma misstag...
Ilandsproblem 1. Hoppa i plurret med mascara som inte är vattenfast, gnugga hastigt ur saltvattnet som irriterar dina ögon..Taddddaaaaa..Hello Pandaface!!!!!
Ilandsproblem 2. Lägg dig på stranden en hel dag här med tron om att inte solen inte tar lika bra som i Sverige, vilket resulterade i att du bara smorde dig lite hastigt.*trumvirvel* Liknelsen med Danska flaggan är slående lik.
Ilandsproblem 3. Gå och lägg dig lite halvt kissenödig  för att du tror att du klarar av att hålla dig hela natten för du egentligen är för trött för att gå..(hallå idiot) När du ligger i sängen och inser att detta inte går och är på på väg i ditt sinne, när du menalt tvingar dig själv..då..då.DÅ blir toaletten upptagen när någon bestämmt sig för att ta en dusch..Kan snabbt resultera i att dina kindtänder kommer att stå under vatten..



Dom är Ilandsproblemen vill jag att ni tar med er och lär er av för dom här är based on a true story..inte min då utan nån annans..jo..nån annans inte mina..lovar.. pinkie..

1 kommentar:

  1. Skrattar varje gång jag läser din blogg. Mycket underhållande och roligt att läsa om hur du har det!

    Kramar från Maria & Nellie (som halvsover i mitt knä i skrivande stund)

    SvaraRadera