måndag 4 oktober 2010

Morgonstund har guld..äh tyst!


En skön och härlig dag i NYC
Folk som känner mig gott och väl vet att mitt morgonhumör är..ja hur ska vi säga..sådär. och om jag är morgonpigg?? Nä inte så värst. Så nu var det utrett=) Har sovit inne i det stor huset i helgen då jag varit ensam med de 2 minsta. Jag sa till dom båda att väcka mig när de vakna eftersom jag inte visste när jag skulle ställa klockan..
Lördagmorgon kommer G in och sträcker på sig och säger:
-Godmorgon Camilla, Guuuuuuuuud va skönt det är att ha sovmorgon!
Jag inser snabbt att jag knappt vet var jag har röven och att jag heter Camilla, fumlar lite efter min mobil, efter några tafatta försök kan jag äntligen se hur mycket klockan är..7.15..SOVMORGON???? hallå när jag snackar sovmorgon kan den gärna vara 11.00 till och med snubbla in på 12.00 men inte 7.15
Vi börja dagen lite lugnt och stilla, mest för min egen skull då jag inte sov så bra den natten så dom fick morgonmysa till en film, sen runt lunchtid drog vi till fotbollsfotograferingen för G skulle vara med på gruppbilden. På eftermiddagen drog vi till Regal och kolla på "Alfa and Omega" jättegullig film.

Denna härliga söndagsmorgon vakna jag av att jag ligger och sover mitt allra gottigaste när jag vaknar av att G står vid min sida.
-Camiiillaaaaaaaaaa, det har hänt en olycka...
Jag tittar upp, ser att det är mörkt som i en smedröv, hajjar snabbt att detta är mycket tidigare än lördagens 7.15. Halleminadagar. Olyckan var sängväteri...Häpp! G tittar på sin klocka och informerar mig att den är 5..
Det behövde jag inte veta..min trötthet tala sitt tydliga språk. Det G inte hajja var hur man talar tyst när andra sover så vi råka väcka syrran som inte var allt för glad=) Får inte jag sova så...=)  Tog hans lakan, gick ner och slängde dom i maskin, G ville ta ett bad men jag övertyga honom att ta en snabbdusch i stället, för guuud som sängen vråla efter mig. La G i storebrossans säng( han var på camping) sen återvände jag till sängen för att somna om..Haha trodde jag..eftersom jag gick ner så vakna våran valp helt övertygad om att det var dags att vakna och träffa alla igen så hon satte minsann i gång och yla...vilket påminnde mig om Korken och Ludde. Efter 2 timmar sömn var det dags att gå upp. Dagen har varit väldigt lugn, G hade fotbollsmatch så var med honom och hejja..Kännde mig nästan lite stolt när han sprang upp och ner på plan och jaga bollen tills han var pionröd i ansiktet. Tänk den dagen när man blir antingen fotbollsmamma eller ponnymamma..sweeeet!! Även om helgen varit lite, annorlunda så älskar jag mina barn..eller ja värdbarn och det kommer vara jobbigt att lämna dom men jag har tack o lov lång tid kvar=) Någon som inte har det är kära Susi som lämnar Doylestown på tisdag så i morgon blir det sista dagen man träffar henne men man har börjat vänja sig.. folk kommer och går..det som är bra till skillnad från Becca är att hon bor i Tyskland så det blir lättare att träffas och det är redan bestämmt att hon ska komma till Schweden nästa år!!

Detta blev ett långt inlägg..Nu ska jag minsann sussa kudden och sova tills jag vaknar av mig själv=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar